Regulamin

Regulamin świadczenia usług przygotowania i dostawy posiłków w ramach cateringu dietetycznego Dobra Kaloria

§ 1 Wprowadzenie

  1. Właścicielką Serwisu Internetowego dostępnego pod adresem dobrakaloria-catering.pl jest Monika Szyszlak, prowadząca działalność gospodarczą jako firma „Dobra Kaloria Monika Szyszlak”, z siedzibą w Krośnie (38-400), przy ulicy Bursaki 45, NIP 6842359325, REGON 528535940, poczta elektroniczna: kontakt@dobrakaloria-catering.pl
  2. Regulamin cateringu określa rodzaje i zakres świadczenia usług drogą elektroniczną, telefoniczną oraz za pośrednictwem Serwisu Internetowego. Określa także zasady zawierania umów za pomocą Serwisu Internetowego oraz poczty e-mail, procedury wykonywania tych umów, prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy, a także tryb odstąpienia od umowy i postępowania reklamacyjnego.

§ 2 Definicje

  • Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług przygotowania i dostawy posiłków w ramach cateringu dietetycznego Dobra Kaloria
  • Serwis Internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem dobrakaloria-catering.pl
  • Sprzedawca –Monika Szyszlak prowadząca działalność gospodarczą
  • jako firma „Dobra Kaloria Monika Szyszlak”, z siedzibą w Krośnie (38-400), przy ulicy Bursaki 45, NIP 6842359325, REGON 528535940, poczta elektroniczna: kontakt@dobrakaloria-catering.pl Sprzedawca jest Stroną Umowy Sprzedaży oraz Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w celu realizacji Umowy.
  • Umowa o świadczenie usług – umowa zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, której przedmiotem jest świadczenie usług elektronicznych udostępnianych za pośrednictwem Serwisu Internetowego, na warunkach określonych w Regulaminie. Świadczenie usługi drogą elektroniczną należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą w UUE.
  • Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu /Diety/ lub Produktów /Diet/ zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Serwisu Internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też umowę o świadczenie usług, umowę o dzieło i inne umowy o podobnym charakterze.
  • Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Serwisu Internetowego, składający zamówienie telefonicznie lub drogą e-mail.
  • Cena – określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należnego Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności Produktu /Diety/ na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena zawiera koszty dostawy Produktu (Produktów) /(Diety)(Diet)/.
  • Dzień Roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
  • Produkt /Dieta/ – Zestaw od 4 do 5 posiłków o łącznej kaloryczności od 1400 do 3600 kcal dostarczany do Klienta we wskazane w Zamówieniu dni.
  • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą formularza zamówienia, poczty e-mail lub telefonicznie i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu /Diety/ ze Sprzedawcą. Zamówienie może obejmować kilka Produktów.
  • Konsultacja Dietetyczna – porada wykwalifikowanej osoby świadczącej Klientowi usługę umożliwiającą indywidualne dopasowanie diety i zapotrzebowanie kaloryczne. Indywidualne dopasowanie diety i zapotrzebowanie kaloryczne służy jako narzędzie wsparcia przy składaniu Zamówienia.
  • Kodeks Cywilny – obowiązująca ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
  • Strefa Dowozu – obszar dostaw Produktu /Diety/ wskazany na stronie Serwisu Internetowego obejmujący wskazane miasta główne oraz okoliczne miejscowości. Możliwość dostawy pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia potwierdzana jest przez Sprzedawcę podczas przyjęcia Zamówienia do realizacji. Dodatkowo w sytuacji niemożności realizacji dostawy pod podany adres, Klient jest o tym informowany.
  • Koszyk – usługa elektroniczna udostępniana Klientowi polegająca na umożliwieniu mu łatwego złożenia Zamówienia jednego lub kilku Produktów /Diet/, wpisania kodów rabatowych umożliwiających obniżenie Ceny na zasadach określonych odrębnymi umowami/regulaminami, wyświetlenie podsumowania dotyczącego Ceny poszczególnych Produktów /Diet/ i wszystkich Produktów /Diet/ łącznie, wyświetlenia przewidywanego terminu dostawy. Koszyk gromadzi składane przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży.
  • Konto – usługa świadczona drogą elektroniczną na zasadach wynikających z Regulaminu, pozwalająca na korzystanie przez Klienta z funkcjonalności/usług Serwisu Internetowego
  • Podmiot Zewnętrzny – podmioty współpracujące ze Sprzedawcą w celu realizacji Umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem. Podmioty te przetwarzają dane osobowe jedynie w celach wynikających z Umowy Produkt /Dieta/ lub Konsultacja Dietetyczna, a także inne towary lub usługi znajdujące się w ofercie Sprzedawcy.
  • Kodeks Cywilny – obowiązująca ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
  • UPK – obowiązująca ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  • UUE – obowiązująca ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług droga elektroniczną.
  • Wymagania techniczne – minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca, w tym do zawierania umów, tj.:
    1. komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
    2. dostęp do poczty elektronicznej;
    3. przeglądarka internetowa: jakakolwiek obsługująca HTML8 (zalecamy Google Chrome lub Mozilla Firefox)
    4. zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768px ;
    5. włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript;
    6. system operacyjny urządzenia mobilnego: dowolny system operacyjny (Windows, Android, iOS, Linux itp.).

§ 3 Postanowienia ogólne

  1. Sprzedawca zobowiązuje się świadczyć usługi elektroniczne na rzecz Klienta zgodnie z zakresem i warunkami określonymi w Regulaminie.
  2. Klient zobowiązuje się korzystać z Serwisu Internetowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego. Osoba korzystająca z usług Sprzedawcy ma obowiązek przestrzegać niniejszego Regulaminu.
  3. Klient wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Sprzedawcę oraz Podmioty Zewnętrzne swoich danych osobowych. Określone dane osobowe oraz cele ich przetwarzania to:
Dane osoboweCel przetwarzania
Imię i nazwiskoPrzegląd płatności, obsługa uwag klienta, prowadzenie korespondencji e-mail, wprowadzanie zmian w zamówieniach i organizacja dostaw.
Adres e-mailKorespondencja e-mail, komunikacja z klientem, rozliczanie zamówień oraz informowanie o ewentualnych zmianach w zamówieniu.
Numer telefonuInformowanie o nagłych opóźnieniach w dostawie, zmianach oraz przerwach w funkcjonowaniu cateringu, oraz kontakt w razie trudności z dostawą produktów.
Adres dostawyDostawa Produktu /Diety/ oraz ustalanie zniżek lub dopłat za przesyłkę.
  1. Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez Sprzedawcę określa „Polityka prywatności” Serwisu Internetowego.
  2. Sprzedawca świadczy nieodpłatnie na rzecz Klienta za pośrednictwem Serwisu Internetowego następujące usługi elektroniczne:
    • umożliwienie Klientom zalogowania się do Konta;
    • utrzymywanie sesji po zalogowaniu się do Konta (przy użyciu przeglądarki);
    • umożliwienie złożenia Zamówienia oraz zawarcia Umowy Sprzedaży;
    • umożliwienie korzystania z usług Koszyka.
  3. W zależności od konkretnych czynności podejmowanych przez Klienta w Serwisie Internetowym, Umowa o świadczenie usług zostaje zawarta w momencie wpisania w przeglądarce internetowej adresu jednej z podstron Serwisu, skorzystania z przekierowania do takiej podstrony lub rozpoczęcia korzystania z konkretnej usługi elektronicznej. Umowa ulega rozwiązaniu w chwili opuszczenia stron Serwisu Internetowego, zakończenia komunikacji z Sprzedawcą za pośrednictwem udostępnionych funkcjonalności w Serwisie Internetowym lub zakończenia korzystania z danej usługi elektronicznej. Zawarcie i rozwiązanie Umów podlegają postanowieniom Regulaminu lub innych regulaminów dostępnych w Serwisie Internetowym.
  4. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
    • podawania wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych w udostępnionych formularzach Serwisu Internetowego;
    • niezwłocznego aktualizowania danych osobowych oraz innych podanych w związku z zawarciem Umowy o świadczenie usług lub Umowy Sprzedaży, jeśli jest to konieczne do ich prawidłowego wykonania;
    • korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób niezakłócający funkcjonowania Serwisu Internetowego;
    • korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu oraz zwyczajami i zasadami współżycia społecznego;
    • korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób nieuciążliwy dla innych użytkowników Serwisu Internetowego;
    • nie dostarczania ani nie przekazywania treści zabronionych przez prawo w ramach Serwisu Internetowego, w szczególności treści naruszających prawa autorskie lub dobra osobiste osób trzecich;
    • niepodejmowania działań takich jak:
      • rozsyłanie niezamówionej informacji handlowej lub umieszczanie treści naruszających przepisy prawne;
      • podejmowanie działań informatycznych lub innych mających na celu uzyskanie dostępu do informacji nieprzeznaczonych dla Klienta, w tym danych innych Klientów, lub ingerencję w zasady lub techniczne aspekty funkcjonowania Serwisu Internetowego i realizowania płatności;
      • nieuprawnione modyfikowanie treści dostarczanych przez Sprzedawcę, w szczególności podanych w ramach Serwisu Internetowego, cen lub opisów produktów.
  5. Klient ponosi dodatkową odpowiedzialność za:
    • terminową zapłatę pełnej wysokości Ceny oraz innych ustalonych kosztów przez Klienta i Sprzedawcę;
    • terminowy odbiór Produktów /Diet/ zamówionych zgodnie z wybranym sposobem dostawy i płatności.

§ 4 Przedmiot Zamówienia – Produkt /Dieta/

  1. Przedmiotem Zamówienia są Produkty /Diety/ składające się z zestawu od 4 do 5 posiłków dziennie o łącznej kaloryczności od 1400 do 3600 kcal. Wszystkie rodzaje diet są dostępne w ofercie w Serwisie Internetowym.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany oferty. Zmiana oferty nie wymaga zmiany Regulaminu.
  3. Każdy z posiłków dostarczany jest w szczelnie zamkniętym pojemniku, opatrzonym samoprzylepną etykietą, zawierającą informację o jego rodzaju, składzie terminie przydatności i warunkach przechowywania, umieszczonym wraz z innymi, wchodzącymi w skład zestawu z posiłkami w opakowaniu zbiorczym – torba papierowa.
  4. Produkty /Diety/ są przygotowane na 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku. Istnieje możliwość zamówienia diety na weekend. Jest to zdublowany zestaw z czwartku i piątku. Zestaw na sobotę dowożony jest razem z czwartkowym, natomiast na niedzielę razem z piątkowym.
  5. Szczegółowe, aktualne menu w danym Produkcie /Diecie/ dostępne jest w Serwisie Internetowym, na stronie internetowej dietly.pl lub w aplikacji Dietly na urządzenia mobilne.
  6. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany menu w razie braku dostępu do danych składników.

§ 5 Zamówienie Produktu /Diety/

  1. Sprzedawca umożliwia Klientowi złożenie Zamówienia poprzez Serwis Internetowy, zarówno po zalogowaniu się na Konto, jak i bez jego zakładania. Klient może wybrać Produkt(y) /Dietę(y)/ na określoną liczbę dni oraz dokonać wyboru opcji dostawy zgodnie z ofertą.
  2. Sprzedawca umożliwia składanie zamówień:
    • za pomocą formularza zamówienia dostępnego w Serwisie Internetowym przez 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobę,
    • za pomocą adresu e-mail kontakt@dobrakaloria-catering.pl przez 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobę,
    • telefonicznie pod numerem: + 48 531 284 684, od poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 17.
  3. Klient wypełnia formularz zamówienia, dodając określone Produkty /Diety/ do Koszyka.
  4. Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się w momencie dodania przez Klienta pierwszego Produktu /Diety/ podczas składania Zamówienia.
  5. Koszyk jest świadczony bezpłatnie i ma charakter tymczasowy, ulegając zakończeniu w momencie złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem lub w przypadku wcześniejszego zrezygnowania z jego użycia przez Klienta, zgodnie z jego decyzją.
  6. Aby złożyć Zamówienie, Klient wybiera oferowaną przez Sprzedawcę Produkt /Dietę/, określając jej rodzaj, kaloryczność posiłków oraz dni dostawy Produktu /Diety/. Oprócz wyboru Produktu /Diety/, Klient podaje niezbędne dane do realizacji zamówienia, w tym dane osobowe oraz adres dostawy. Zasady przetwarzania danych osobowych są opisane w Polityce Prywatności oraz § 13 Regulaminu.
  7. Po złożeniu przez Klienta Zamówienia, Sprzedawca przesyła Klientowi e-mailem lub smsem wiadomość potwierdzającą przyjęcie Zamówienia.
  8. Z chwilą otrzymania wiadomości przez Klienta dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży.
  9. Wiadomość potwierdzająca Zamówienie zawiera ustalone warunki Zamówienia, a w szczególności liczbę oraz rodzaj Produktu (Produktów) /Diety(Diet)/, całkowitą Cenę do zapłaty (wraz z kosztami dostawy) oraz informację o przewidywanym czasie dostawy Produktu (Produktów) /Diety(Diet)/.
  10. Klient ma prawo zgłosić zastrzeżenia dotyczące treści zawartych w potwierdzeniu Zamówienia w ciągu 12 godzin od otrzymania wiadomości od Sprzedawcy. Brak zgłoszenia zastrzeżeń w określonym terminie jest równoznaczny z akceptacją warunków Zamówienia.
  11. Klient ma prawo złożenia Zamówienia jednego Produktu /Diety/ jako zestawu testowego. Kolejne zamówienia będą traktowane jako złożenie Zamówienia na Produkt /Dietę/ w regularnej Cenie.
  12. Wykluczenia lub zmiany w elementach diety są możliwe jedynie po wcześniejszym kontakcie drogą elektroniczną pod adres: kontakt@dobrakaloria-catering.pl lub kontakcie telefonicznym: +48 531 284 684 poprzedzającym złożenie Zamówienia. Każda modyfikacja traktowana jest jak dieta indywidualna, wymaga akceptacji i dodatkowej wyceny przy wyżej wymienionym kontakcie.
  13. Zamówienie zestawu testowego jest możliwe do zrealizowania tylko raz dla każdego Klienta. Zestaw testowy dostarczany jest jednorazowo w wybrany przez Klienta dzień, zgodnie z dostępnymi terminami w kalendarzu zamówień w chwili składania zamówienia, w cenie wskazanej w “Cenniku” w Serwisie Internetowym.
  14. Zamówienie może być składane na wskazane dni w terminach dostępnych do wyboru w kalendarzu zamówień widocznym w panelu zamówień Serwisu Internetowego.
  15. Klient może złożyć Zamówienie na Produkt /Dietę/ z maksymalnym wyprzedzeniem na 60 dni od dnia złożenia Zamówienia.

§ 6 Warunki realizacji Umowy – Sprzedaż Produktu /Diety/

  1. Zamówienia na Produktu /Diety/ są przyjmowane z minimum dwudniowym wyprzedzeniem, co umożliwia Sprzedawcy staranne przygotowanie Zamówienia.
Zamówienie złożone w: Do godz.Zostanie dostarczone w:Zamówienie złożone po godz.Zostanie dostarczone w:
Niedziela17.00poniedziałek17.00wtorek
Poniedziałek17.00wtorek17.00środa
Wtorek17.00środa17.00czwartek
Środę17.00czwartek17.00piątek
Czwartek17.00piątek17.00niedziela
Piątek17.00niedziela17.00niedziela
Sobota17.00poniedziałek17.00poniedziałek
  1. Zamówienie zostaje potwierdzone w momencie:
    • przesłania na adres e-mail Biura Obsługi Klienta (kontakt@dobrakaloria-catering.pl) potwierdzenia płatności z konta bankowego, zawierającego szczegóły pozwalające na identyfikację zamówienia (imię, nazwisko, adres, zamówiony Produkt /Dietę/),
    • dokonania płatności online przez dostawcę płatności internetowych,
    • odbioru dostawy i dokonania płatności gotówkowej.
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania lub odmowy realizacji Zamówień w następujących przypadkach:
    • złożenia zamówienia w sposób nieprawidłowy, uniemożliwiający jego realizację,
    • bezskutecznego uzgodnienia z Klientem miejsca i terminu dostawy Produktu /Diety/,
    • braku dokonania płatności za Produkt /Dietę/,
    • rażącego naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu.
  2. Koszt dostawy Produktu /Diety/ na terenie miast wymienionych na stronie Sprzedawcy jest wliczony w cenę Produktu /Diety/ określoną w „Cenniku” dostępnym na stronie Serwisu Internetowego, z wyjątkiem sytuacji opisanych w ustępie poniżej.
  3. W przypadku złożenia Zamówienia z dostawą poza teren, na którym Cena Produktu obejmuje dostawę, koszt dostawy zostanie ustalony z Klientem indywidualnie.
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ustalenia z Klientem nowego terminu realizacji Zamówienia w przypadku, gdy realizacja Zamówienia w pierwotnym terminie jest niemożliwa z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy i niemożliwych do usunięcia.
  5. Klient ma prawo do wstrzymania dostaw w trakcie trwania okresu określonego w Zamówienia po wcześniejszym telefonicznym lub za pośrednictwem poczty e-mail powiadomieniu Sprzedawcy. Informacja o wstrzymaniu dostaw powinna zostać zgłoszona z trzydniowym wyprzedzeniem. Okres Zamówienia zostanie przedłużony o liczbę dni, w których doszło do wstrzymania dostawy.
  6. Oprócz standardowych informacji wymaganych podczas składania Zamówienia, Klient zobowiązany jest poinformować Sprzedawcę o wszelkich dolegliwościach zdrowotnych, w tym alergiach pokarmowych oraz innych chorobach lub dolegliwościach, które wymagają eliminacji lub ograniczenia spożywania określonych produktów.
  7. Zrealizowanie Zamówienia z uwzględnieniem informacji, o których mowa w ust. 11 poniżej, nie stanowi przyjęcia odpowiedzialności przez Sprzedawcę za ewentualne niekorzystne samopoczucie Klienta lub negatywną reakcję organizmu na zestaw składników. W szczególności dotyczy to braku wiedzy i wpływu Sprzedawcy na pozostałe płyny i produkty spożywane przez Klienta.
  8. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta za jakiekolwiek utracone korzyści. Ryzyko dotyczące Produktu /Diety/ przechodzi na Klienta w momencie jego dostarczenia. Od tego momentu Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zamówiony Produkt /Dieta/, a za jego zabezpieczenie odpowiada Klient.
  9. W razie nieodebrania przez Klienta Produktu /Diety/ spowodowane nieobecnością osoby upoważnionej do odbioru Zamówienia lub jakąkolwiek inną okolicznością nie zgłoszoną w terminie, bądź błędnie podanymi szczegółami adresowymi dostawy, przedmiot Zamówienia uważa się za skutecznie doręczony. W takim przypadku Klient nie ma prawa domagać się zwrotu należności za Zamówienie częściowo opłacone na dany dzień, ani zgłaszać innych roszczeń z powodu nieotrzymania Zamówienia.
  10. W przypadku wystąpienia czynników niezależnych od Sprzedawcy, które utrudniają lub uniemożliwiają dostawę Produktu /Diety/, Klient nie będzie uprawniony do żądania odszkodowania ani zwrotu pieniędzy. Przykładem takich sytuacji są m.in. duże utrudnienia pogodowe i drogowe.
  11. Jeśli Produkt /Dieta/ zostanie przywłaszczona przez osoby trzecie po jej dostarczeniu przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie Umowy.
  12. Jeśli Klient zrezygnuje z Zamówienia, przysługuje mu zwrot kwoty za niewykorzystane dni, uwzględniający czas rozwiązania Umowy sprzedaży.
  13. W przypadku zmiany Produktu /Diety/ w czasie realizacji Zamówienia, Klient musi dokonać opłaty różnicy w Zamówieniu. Zmiana zostanie uwzględniona w terminie trzech dni od zgłoszenia zmiany.
  14. Zamówienia są dostarczane w dniach od niedzieli do czwartku w godzinach popołudniowych i wieczornych.

§ 7 Konsultacja Dietetyczna

  1. Konsultacja Dietetyczna jest Usługą bezpłatną, którą może zamówić Klient zamierzający złożyć Zamówienie na Produkt /Dietę/ lub który posiada realizowane Zamówienie na Produkt /Dietę/.
  2. W celu złożenia Zamówienia na Konsultację Dietetyczną Klient zadaje pytanie przez dedykowany formularz kontaktowy w Serwisie Internetowym, podając swoje dane kontaktowe (imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu).

§ 8 Metody płatności

  1. Sprzedawca umożliwia następujące metody płatności:
    1. przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy prowadzony przez Monikę Szyszlak o numerze: 96102029640000690201452697
    2. przelew online lub płatność kartą za pośrednictwem systemu tPay.com.
    3. gotówkowe
  2. Wpłatę za zamówiony Produkt /Dietę/ należy dokonać w pełnej kwocie w terminie 24 godzin od momentu potwierdzenia Zamówienia. W przypadku braku wpłaty za Zamówienie w tym terminie, Zamówienie jest traktowane jako anulowane, a Umowa sprzedaży wygasa.
  3. Za dzień płatności uważany jest dzień zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy, bądź przesłania potwierdzenia przelewu elektronicznego.

§ 9 Odstąpienie od Umowy Sprzedaży

  1. Klient ma prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży w trakcie trwania okresu określonego w Zamówienia po wcześniejszym telefonicznym lub za pośrednictwem poczty e-mail powiadomieniu Sprzedawcy. Informacja o wstrzymaniu dostaw powinna zostać zgłoszona z pięciodniowym wyprzedzeniem. Klientowi przysługuje rozliczenie proporcjonalne i zwrot kosztów tylko za niezrealizowany zakres Umowy Sprzedaży.
  2. Sprzedawca informuje, iż na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 4 UPK, Klientowi nie przysługuje inne, niż opisane w pkt. 1 § 9, prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży Produktu /Diety/, o którym mowa w art. 27 UPK, z uwagi na charakter Produktu /Diety/, jakim są indywidualnie przygotowywane diety o krótkim okresie przydatności.

§ 10 Postępowanie reklamacyjne

  1. Reklamacje związane z realizacją Umowy sprzedaży należy składać w terminie 24 godzin od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zgłoszenie reklamacji. Wyjątkiem są reklamacje dotyczące niezrealizowanej dostawy Produktu /Diety/ – w takim przypadku reklamację należy złożyć do godz. 12.00 w dniu, w którym dostawa miała zostać zrealizowana. Reklamacje rozpatruje Sprzedawca w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji za wyjątkiem reklamacji dotyczącej dostawy, która rozpatrywana jest niezwłocznie.
  2. Złożona reklamacja powinna zawierać:
    • identyfikację Klienta (imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy oraz adres poczty elektronicznej),
    • przedmiot reklamacji, dokumentację fotograficzną wraz ze wskazaniem okresu, którego dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji.
  3. W przypadku przekroczenia terminów do zgłoszenia reklamacji określonych w ust. 1 – 2, reklamacja nie będzie rozpatrywana. O przyczynie nierozpatrzenia reklamacji Sprzedawca niezwłocznie powiadomi Klienta. Zwroty należności za reklamacje rozpatrzone pozytywnie na korzyść Klienta, będą dokonywane w nie później niż w ciągu 14 dni roboczych.
  4. W przypadku niedostarczonego Zamówienia z winy Sprzedawcy, Klientowi przysługuje rozliczenie proporcjonalne i zwrot kosztów tylko za niezrealizowany zakres Umowy Sprzedaży.
  5. W przypadku dobrowolnego przyjęcia rezygnacji z Zamówienia Produktu /Diety/ przez Sprzedawcę, Klientowi przysługuje rozliczenie proporcjonalne i zwrot kosztów tylko za niezrealizowane dni dostaw Produktu /Diety/. W przypadku, gdy na Cenę Zamówienia Klient otrzymał rabat kalkulowany na podstawie liczby dni dostaw Produktu /Diety/ w momencie składania Zamówienia, wykorzystane dni dostaw Produktu /Diety/ są rozliczane po Cenie regularnej za dzień, jaką Klient otrzymałby za złożenie Zamówienia na taki okres w jakim realnie skorzystał z Dostaw Produktu – Diety.

§ 11 Odpowiedzialność Sprzedawcy

  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Klienta błędnych danych (w szczególności przez podanie błędnych danych w formularzach dostępnych na stronie np. osobowych, czy kontaktowych) lub działanie Klienta w sposób utrudniający lub uniemożliwiający świadczenie i realizację usług przez Sprzedawcę.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zakończenia świadczenia poszczególnych funkcjonalności Serwisu Internetowego z uwagi na konieczność konserwacji, przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej bądź oprogramowania. Zawieszenie bądź zakończenie świadczeń poszczególnych funkcjonalności Serwisu Internetowego nie może naruszać praw Klienta.
  3. W zakresie zamówionych Produktów /Diet/ Sprzedawca odpowiada za prawidłowe wykonanie Umowy Sprzedaży, tj. potwierdzenie Zamówienia, przygotowanie Produktu, jego terminową dostawa lub dostarczenie w formie elektronicznej, realizację obowiązków związanych z postępowaniem reklamacyjnym oraz rozliczenie Zamówienia.
  4. Sprzedawca nie odpowiada za ewentualne negatywne skutki zamówionych Produktów /Diet/ w postaci pogorszenia samopoczucia czy ogólnego stanu zdrowia związane z Zamówieniami dokonanymi przez Klienta. Klient przyjmuje do wiadomości, że Produkty /Diety/ nie stanowią profesjonalnej porady dotyczącej stanu zdrowia ani leku bądź suplementu diety, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości w tym zakresie, Klient powinien skorzystać z porady lekarza lub innego właściwego specjalisty, we własnym zakresie.
  5. Sprzedawca nie jest gwarantem i nie odpowiada za osiągnięcie oczekiwanych przez Klienta rezultatów Produktu /Diety/, faktycznego zapotrzebowania kalorycznego przy danym stylu życia Klienta. Nie odpowiada także za efekty związane z upodobaniami Klienta w zakresie smaków lub konsystencji posiłków.
  6. Na terenie zakładu produkcyjnego przetwarzane są produkty zawierające alergeny pokarmowe. Alergeny pokarmowe mogą znaleźć się w śladowej ilości również w posiłkach, w których składzie nie zostały wyraźnie uwzględnione.LISTA ALERGENÓW wg Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr1169/2011 w odniesieniu do składników obecnych w środkach żywności:

    1. Zboża zawierające gluten (tj. pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, kamut lub ich szczepy hybrydowe) i produkty pochodne

    2. Skorupiaki i produkty pochodne

    3. Jajka i produkty pochodne

    4. Ryby i produkty pochodne

    5. Orzeszki ziemne (arachidowe) i produkty pochodne

    6. Soja i produkty pochodne

    7. Mleko i produkty pochodne

    8. Orzechy tj. migdały (Amygdalus communis L), orzechy laskowe (Corylusavellana), orzechy włoskie (Juglans regia), nerkowce (Anacardium occidentale), orzechy pekan (Carya illinoiesis/Wangenh/K.Koch), orzechy brazylijskie (Bertholletia exelsa), pistacje (Pistacia vera), orzechy makadamie lub orzechy Queensland (Macadamia ternifolia) i produkty pochodne

    9. Seler zwyczajny i produkty pochodne

    10. Gorczyca i produkty pochodne

    11. Nasiona sezamu i produkty pochodne

    12. Dwutlenek siarki i siarczyny w stężeniach powyżej 10 mg/kg lub 10 mg/l w przeliczeniu na SO2

    13. Łubin i produkty pochodne

    14. Mięczaki i produkty pochodne

§ 12 Prawa Konsumenta

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    1. https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
    2. https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
    3. http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą;
    2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
    3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707.

§ 13 Dane Osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Serwisu Internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Serwisu Internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to osobną zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
  5. Szczegółowe sposoby kategorii danych oraz sposobu ich wykorzystania są opisane w Polityce Prywatności.

§ 14 Polityka Promocji

1. Promocje i rabaty nie łączą się.
2. Opłaty pakietu promocyjnego należy dokonać najpóźniej w ostatni dzień trwania promocji.
3. Jeden klient może dokonać zakupu jednego pakietu w cenie promocyjnej.

§ 15 Prawa Autorskie

  1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, takich jak grafiki, utwory, wzory i znaki dostępne w jego ramach, należą do Sprzedawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich. Wszystkie te elementy są objęte ochroną prawa autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi Internetowemu obejmuje wszystkie formy ich wyrażenia.
  2. Serwis Internetowy należy traktować podobnie jak każdy inny utwór objęty ochroną autorską. Klient nie ma prawa kopiować Serwisu Internetowego, chyba że jest to dozwolone przez przepisy bezwzględnie obowiązujące. Ponadto Klient zobowiązuje się nie modyfikować, adaptować, tłumaczyć, odkodowywać, dekompilować, dezasemblować ani w żaden inny sposób próbować uzyskać dostępu do kodu źródłowego Serwisu Internetowego, chyba że jest to dozwolone przez przepisy bezwzględnie obowiązujące.
  3. Znaki handlowe Sprzedawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  4. Klient, umieszczając w ramach Serwisu Internetowego jakiekolwiek treści, takie jak grafiki, komentarze, opinie lub wypowiedzi w dowolnym miejscu Serwisu Internetowego, udziela niniejszym Sprzedawcy niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na wykorzystywanie, utrwalanie w pamięci komputera, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie (w szczególności w Internecie) tych treści na całym świecie. Prawo to obejmuje również możliwość udzielania sublicencji, jeśli jest to uzasadnione realizacją Umowy o świadczenie usług (w tym funkcjonowaniem i rozwojem Serwisu Internetowego), oraz upoważnienie do samodzielnego lub za pośrednictwem podmiotów trzecich wykonania praw zależnych, takich jak opracowanie, dostosowanie, przeróbka i tłumaczenie utworu, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. W przypadku, gdy Klient nie ma uprawnień do udzielenia takich licencji, zobowiązuje się uzyskać od odpowiednich podmiotów wymagane licencje dla Sprzedawcy.

§ 16 Postanowienia Końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianach w Regulaminie Sprzedawca poinformuje na stronie Serwisu internetowego co najmniej 7 dni kalendarzowych przed ich wejściem w życie.
  2. Po dokonaniu zmian w Regulaminie, Sprzedawca udostępni jego jednolity tekst poprzez publikację w Serwisie Internetowym. Zmiana Regulaminu nie ma wpływu na dotychczasowe usługi elektroniczne ani zawarte Umowy Sprzedaży. Umowa o świadczenie usług jest zawierana na czas korzystania z Serwisu Internetowego oraz jego konkretnych funkcjonalności i rozwiązuje się w momencie zaprzestania korzystania z danej funkcjonalności lub opuszczenia Serwisu Internetowego. Klient może zrezygnować z korzystania z Serwisu Internetowego w dowolnym czasie. Sprzedawca nie zawiera z Klientami umów o charakterze ciągłym zgodnie z art. 3841 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks Cywilny. Zgodnie z nowym Regulaminem będą zawierane nowe umowy.
  3. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
  4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 08.16.2023
Scroll to Top